söndag 29 juli 2012

Herr Alkohol, du är inte min vän!!!

Helgens sista timmar är här så jag tänkte passa på att summera den och reflektera lite över hur den har spenderats.

Fredag.

Ett pendeltåg med en innetemperatur på c.a. 100 grader celsius och en Andreas farligt nära att bli den första mannen att erfara klimakteriet från helvetet.
Väl på plats i Stockholm City så drog jag mina svettlökar vidare mot Systembolaget och bytte siffror på kontot mot öl och vin. En bra affär!

Valsade vidare mot Drottninggatan och in på Zara och den stundande rean. Prisa gudarna, ty jag såg oversize tröjor med mitt namn på dom!
Provade först tröjor i medium, men spanjorerna måste vara världens minsta folk då jag såg ut som att jag provade kläder på Polarn o Pyret.....
Bytte upp mig till L och XL och kände mig stor och manlig när dom passade desto bättre! Succé!

Därefter väntade Carlings rea på mig och 2 skjortor senare så var jag rätt nöjd med resan, totalt sett.
Lika svettig som vid ankomsten, lika svettig satte jag mig på pendeln hem.

Väl hemma var timmen slagen och förfest hemma hos Daniel väntade.

Några shots, öl, vinglas och 2 pan-pizzor senare så drog gänget vidare mot Stockholms Södra och "Ett Ställe".
Ytterliggare några shots och drinkar senare drog jag ensam hemåt, en "aning" för full för mitt eget bästa.

Hade precis missat mitt tåg, så spenderade en kvart åt att studera en medbesökares tappra försök att återta sin stolthet som han bestämt påpekade att han hade blivit bestulen på.
Hur valde grottmannen att lösa detta? Givetvis genom att försöka starta bråk med 3 dörrvakter. Problem solved!

Stannade senare förbi på Burger King och föreslog att jag fick 2 King of The Day burgare mot att företaget erhöll 50 riksdaler. Affären gick igenom och jag åt nöjt upp mitt byte på väg genom Fatbursparken.
Tågresan hem var inget annat än ett test av min viljestyrka.
Viljan att spy när folk verkar ha tvättat sig med avföring.
Viljan att somna när nästintill alla hjärnceller har tackat för sig.
Viljan att kasta resterna av mina burgare på skrikande barn som inte förstår att den fulla, unge herrn med dressing över hela ansiktet bara vill ta sig hem i lugn och ro.

Lördag. 

Jag klarade alla 3 testerna och belönades med att vakna upp dagen efteråt med knivar i huvudet och en borrmaskin som körde sig in i mina ögon. Alvedon - DU är min vän!!

Några timmar senare och med ett tungt huvud drog vi in ett gäng till Gröna Lund för att åka lé karusell och lira 5-kamp.
Halva Stockholms invånare hade tydligen fått samma idé.....

För att summera dagen på Gröna Lund:
Fish n Chips direkt från fritösen bränner sönder dina händer.
Fish n Chips har djävulskt mycket remouladsås, så pass att det tydligen ska rinna över och smeta sig in i dina byxor och skor.
Jag suger på 5-kamp och är en dålig förlorare.
Att åka karusell bakfull är...intressant.

Söndag.

Söndagen har varit en enda lång dag av att återgälda kroppen för misshandeln de tidigare 2 dagarna.
2 pass på Tumba Träningscenter med bröderna senare så är jag trött men sjukt nöjd med helgen.

Nu vill jag bara att tisdag ska komma så jag får träffa min älskade Natalie. :-)

Ha en trevlig vecka, medborgare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar